Då har det hänt igen....

Hinner inte fiska särskilt ofta nu på våren pga jobb+ungar osv.
Men frugan släppte iväg mej på en tur i helgen.
Tänkte testa en massa ställen så jag klädde mej lätt och tog bara med 2 beten + säck och våg.
Jag hängde på Beavort tailen då den kändes hetast.
8:e kastet tar det TVÄRSTOP! och det bara suger till i prylarna!
Jävlar jag har alltid bromsen i botten för att krokarna ska sitta när jag gör mothugg men denna fisken är STARK OCH TUNG så jag bara försöker hålla emot så gott det går och släppa på bromsen då jag känner att den sitter ordentligt. 
Efter en tuff fight så närmar den sej land och 5 meter från mej när jag är säker på att den är färdig drar den iväg igen.
Denna gången sticker den rakt mot botten och sentar det stop?
Jag försöker pumpa in den lite försiktigt men den sitter fast..... FAAAAN!
Jag ger den slak lina helt och hoppas på att den ska ta sej ur va den nu fastnat i själv....
30 sek ingenting...
Ja då är det inget att be för, jag lyfter spöet och hoppas linan ska hålla och YES! den släppte!
Upp kommer mitt livs näst största fisk med 10kg sjögräs i huvet.
 
12.8kg








Kommentarer
Postat av: Victor

Riktigt go bild !

2010-09-13 @ 21:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0