fiske innan jobb.

Har fiskat havsöring innan jobb måndag till torsdag denna veckan.
Och fisket har varit helt okej.
Har haft kontakt med fisk alla dagar utom fredags kväll då det va helt vind stilla och rätt mycket folk som fiska på kvällen där jag håller till.
Trodde jag hade krokat mitt livs öring i torsdags morse.
Fick på den långt ut och tafsen till upphängaren pallar bara 6kg så jag har bromsen rättlöst så det inte blir nått onödigt linbrott.
Jag kämpa säkert 10-12 minuter med den och fick jag in den 1 meter så drog den ut 2, tills slut så börja den bli trött och ge me sej sakta men säkert.
Jag stod och fundera hur jag skulle fotta besten osv för denna va ju STOR....
Väl i håven så jag att det är en 2kilos fisk som jag krokat klockrent o ryggfenan.

Jäkla fajt va det i alla fall haha...den lille stackaren fick simma hem igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0