Jerkfiske

Idag drog jag iväg till ett av mina favorit vatten som alltid brukar ge fisk.
Jag började med att fiska med mctailen men efter 15 min utan nånting så byte jag till en buster.
Tredje kastet tar det stop efter att jag jerkat 2-3 meter.
Man känner direkt att det inte är nån gädda som klivit på......och upp kommer en abborre på runt kilot. 
Kastar på samma spot igen, napp direkt och den gången känns det något tyngre. = ) 
Ett helt stim med feta abborrar följer efter och vad jag kan se sitter den största av dom på kroken!
YES! nytt pb på G!
Men icke.... 1.52kg... 
Grym sommar abborre dock.



Efter fotografering fick den simma tillbaks och jag gör ett nytt försök med att ta en till.
Mycket riktigt finns dom kvar och efter 3-4 kast kommer ännu en grovbit upp.

1.48kg



Sen blir det stendött. Jag fiskar en stund till utan resultat så beger jag mej till nästa ställe.
Här är det vind stilla och och jag tog med abborre spöet ur bilen denna gången.
fiskar en stund efter gädda utan resultat och lyckas sen ta 7-8 abborrar på jigg.
Iväg till nästa ställe.....
Mycket vass och vinden ligger på hårt, här måsta ju bara va gädda!
En halvtimme senare har jag landat 5st snipor och tappat 2.
Bättre än en dålig dag i blekinge ju. = )









Kommentarer
Postat av: Robin

Jäkla coolt Abborr fiske! Gädda i all ära men när så många abborrar i den storleken är på hugget kan man inget annat än må bra=)

2010-07-14 @ 10:37:36
URL: http://www.metrobloggen.se/skitfiske

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0