en snabbis.

Kom iväg en timme efter vi vatt och badat me ungarna idag.
Slängde det kortade haspelspöet och ett rapala ytbete jag köpt på giganten fredags och drog iväg.
Knappt nått vatten kvar i dammarna och det hade nog inte gått att fiska med nått annat än ytbeten.
Gäddorna är som galna och kastar sej vilt efter plast rapalan och på en halvtimme har jag fått upp 3 fiskar och bommat minst 3, sjukt kul fiske!



Efter att fiskat av alla hotspots kommer jag på att Renz låna en mört stuga av mej i vintras som han ej hitta igen.
traskar bort till damman där den skulle legat och får syn på den direkt.
Jag lobbar ut mitt bete och krokar på stugan, tuuung som satan är den.
Jag tänker "fy fan undrar vad och hur många som ligger döda i den..."
En 4-5 kilos gädda har tyvärr tagit sej in stugan och gått en rätt seg död tillmötes....
Tråkigt som fan för det va säkert den största fisken i den här "pölen".

Lukta hallon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0