grymt torsk rejs!

Min fiske säsong är egentligen över nu när det dragit igång på jobb.
Men pga förkylning så kunde jag ej träna imorse så jag tänkta dra nån horngädda istället.
När jag kommer fram är det runt 10 pers som redan står och fiskar och ALLA står med spöböj!


YES!
Jag frågar tjejen som står närmst. "har horgäddan kommit ordentligt nu?"
Hon svarar "nej det är torsk!"
WTF?
Jag drämmer iväg mitt blanka topis liknande sked och hinner inte veva hem 2 meter sen sitter det fisk på.
Den kämpar emot som satan och upp kommer en 2 kilos torsk.
Helt otroligt vilket jävla fiske från land!
Och dom fajtades riktigt bra med gämfört med horngäddan det va inte bara att veva hem skiten som man brukar.
Alla som fiska hade kontaker varje kast och efter 35 minuters fiske hade jag fått över 10 torskar(största runt 3.5kg) och typ 2-3 horngäddor, sen va det dags att jobba tyvärr.

Jag tog med 3 matfiskar hem resten fick simma tillbaks, tyvärr så klubba alla andra alla sina fiska stor som små...




Sinnes sjukt fiske som jag troligtvis aldrig kommer få uppleva från land igen.....

Kommentarer
Postat av: Hansson

Verkar ju stört men kul till roligt fiske! Måste fråga var det inträffade sen vet jag att man inte avslöjar sina ställen... Har mest fiskat på sydkusten efter HÖ.



Ha de



//Hansson

2010-04-27 @ 18:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0