I will out fish you!!!!

Dags för ännu en blekinge trip!
Jag och Hampus bestämde oss för att dra till gäddornas rike och plocka upp nån tolvor.
För att få ut så mycket fiske tid som möjligt drog vi kl.05.00


Så här ser Humus ut kl.5....





Jag har som tradition att alltid glömma något och idag va det stövlarna som inte kom med......
En malmborgs och en willys påse fick göra jobbet istället.....





Det började lite halvsegt men på andra stoppet hitta vi lite fisk.
Kristallklart vatten och solsken så då va det min rapala som åkte på för den funkar alltid bra vid dessa förhållanden.





Några bommade och 3 landade fiskar senare börjar bli Humus bli nervös då han inte kännt ett skit än.
Bigbandit är inte alltid rätta vägen att gå....





Men tills slut lossna det även för Hampus och han fick nån fiskar i båten med. (alla har vi ju tur nån gång haha.)





Dagens betes meny.





6-3 till mej stod det när vi gled iväg till nästa ställe.
Men där fanns inte ett liv så vi passa på att käka och Humus passa även på att sola lite.






Nån timme senare hitta vi en ny vik med fisk i och Hampus vägra ankra så jag fick köra el motor mess han drilla fisk.
Lyckades trots allt knipa en fisk med en hand på el motorn och en på spöet. *ljug*





Så nu va ställningen 7-6 till mej men Humus va nära nu.
Innan vi skulle hem fiska vi av en vass vid hamnen och så klart tar Hampus en fin 6.5kilos fisk in till vassen.....
Fan.... 7-7 och han hade största fisk...



Men proffs som jag är tog jag en kort därefter.
Och så klart på sista kastet tog jag en till!
Humus va hel knäckt och bitter....
9 fiskar i båten en 20st bommade årets bästa blekinge pass för min del så jag va hel nöjd.
Sen bar det av hemmåt, nu blir det inte fler blekinge resor på länge då man måste jobba lite med.


ps. lyckades smyga upp på Hampus och ta en bild när han grät ut över sin förlust i sin bil.


Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG, ser för satan riktigt Mongo ut på en del av bilderna. (får hoppas bildvinkeln Ljuger) Hahhaha!!!

2009-03-29 @ 22:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0