Blekinge tur me Renzan.

Jag o Renzan bestämde förra veckan att vi skulle upp till denna fredagen.
Förhållandenna såg skit bra ut enligt SMHI i början av veckan, men det ändrade sej så klart till det sämre ju närmre fredagen vi kom.
1-2 grader och 5sek sydostlig vind kändes inte optimalt precis men sen å andra sidan får man inga gäddor hemma i soffan.
Dagen började trögt men efter 2 timmar lossnade det och jag fick 3 st gäddor på en halv timme.(1 hade lymfosarcom så den tog vi livet av och gjorde av med)



Renz va riktigt knäckt att han inte fått nån kontakt än men jag försökte trösta honom med att dagen inte va slut.
Efter vi käkat så tyckte jag attvi skulle traska runt på en ö och fiska från land då det fanns en massa fina vikar som inte gick att komma in i från båt, det ända vi fick va motion....



Nästa ställe fick Renz på slag på en Zonker-tail vilket han förtjäna.
En 6kg pajk



Vi nötte på och avslutade där jag fick mina fiskar där jag bomma 2 och Renz fick upp en till.


RESULTAT Brink vs Renz  3 - 3
Winner = Renz by biggest fish

Kommentarer
Postat av: Renzen

hur kunde vi ta livet av gäddan (Bring-jag tar inte i den så renzan fick fixa det)han äe man nog. ha de gött

2009-03-13 @ 20:39:48
Postat av: brink

jag hade inga 40cm 400g zonker wobblers som gick att bonka med ju....

2009-03-14 @ 10:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0