blekinge rapport!


Jag och Hampus"humus"Rosberg drog till blekinge en sväng idag.
Skulle egentligen upp med Renz på fredag men det såg ut att bli kassa förhållanden så vi bestämde oss för att skjuta på vår resa.
Kl.6 i morse körde vi ifrån Staffanstorp och vid 9 tiden stod vi redo med spöna i blekinge skärgård.
Runt å mynningarna brukar vattnet alltid va röd/brunt och mörkt men idag va stora delar av vattnen jag brukar fiska på mörkt färgat. KASS!
Vi prova nån av mina standard ställen men stendött...
Till slut glider vi förbi en minivik som ser okej ut, jag frågar hampus humus om vi ska testa och han tycker det är en bra ide.
Så klart så klipper en hyffsad gädda Mr.humus bete mitt framför ögonen på oss och jag tänker bara "där måste finnas minst en till".
Drämmer iväg ett kast men då börjar hampus jiddra om att han ska ha hjälp bla bla bla.... och han ska va guide....
Vevar in betet fort och assisterar.



Efter fotografering känner jag mej stresad och kastar iväg en hellhound... så klart landar den på land!! fan!
Vevar in snabbt som satan igen... Och bakom min hell huond som är full me skit kommer en gädda efter!
Den är större än Hampus gädda och vänder så klart tvärt vid båten.....
Fan....
Kastar igen, denna gången blir allt som det ska och ser att jag har en gädda efter i full fart, börjar närma mej båten så jag gör ett vev stop och så klart missar fisken mitt bete.
Efter detta är det sten dött....

Fiska av nån ställen till som såg riktigt bra ut men ingen ting....

0 hugg
0 fiskar
Mitt livs andra bom pass i blekinge....... typ 12;e bommen i år eller nått.... får nog ändra det till brinksblogg istället för brinks fiske blogg....

Kommentarer
Postat av: Grävlingen

Tjo!



Skönt att få komma ut IAF! Vissa andra var ju tvugna att sitta hemma! Du är ju en riktitg fiskare och vet att förr eller senare så vänder det! Kan nästa sätta en sprucken big bandit shallow på att du knäcker ditt PB i år! :)



Ha det gott mannen!

2009-03-04 @ 23:38:47
Postat av: "humus"

Hahah

2009-03-05 @ 10:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0