Äntligen nollan spräckt!!

Frugan släppte iväg mej 2 timmar så det fick bli ett pass i ån idag.
En del med folk som spinnfiska på sträkan men som tur är har man båt och kan ta sej till ställen som är oåtkommliga från land.



Efter 45 min dök flötet, äntligen!
Jag vänta 5-6 sek med mothugget men så klart såå drog jag mörten och munnen på gäddan som tagit.....



Drifta förbi samma ställe 5-6 ggr men utan resultat.
På nästa plats dyker flötet igen.
Denna gången känner jag att krokarna sitter bra och drillar in firren till båten.



Fan på tiden! Längsta fiske torkan någonsin är äntligen över!
Uppskatta vikten på mellan 2-3kg inna den fick simma tillbax. (borde egentligen stoppat upp den och satt den på väggen du det är min mest efterlängtade gädda hahaha)
Fiska en timme till men utan resultat.

SÅ nu har man klarat få fisk.
Nästa steg 12kg grön pajk.




Kommentarer
Postat av: Renz

gött vännen det var du värd

2009-03-07 @ 20:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0