Äntligen lossnar det....

På över 10 met pass har jag fått 1 jävla snipa  i ån....
Så när min snälla vackra fru släppte iväg mej idag tog jag med jerk prylarna istället.
Solen sken och och vattnet va rätt klart för o va ån.
Gasa raka vägen till ett hett ställe där vattnet står helt stilla och blir varmt o gött, så där borde det va nån fisk parkerad.
Fiskar av vattnet nogrant och systematiskt och glider sakta närmre med elmotorn.
Landar 2 snipor halvägs in och sen blev det inte mer där.



Glider vidare till nästa stop vilket blir mitt sista då jag bara fick 2 timmar ledigt.
Drämmer in Wolfcreek wobblern bland lite falna träd och precis när jag jerkat ut betet från träden tar det TVÄRSTOP!
Shit vad stark den är och den drar så klart in mot träden igen, den går ner så djupt den kan och blir där.
Jag gasar närmre med el motorn samtidigt som jag försöker sätta press på den.
Det måste va en 10;a tänker jag......
Får upp den så jag ser den men då vänder den tvärt och drar ner mot botten igen.
Till slut ger den sej och kommer upp till sidan av båten, ser inte ut att va 10;an som jag trodde men fet är den.
Säckar den och och kastar 2 kast. (inte så lönt då jag står rakt på bakvattnet där jag fiska med båten nu)
Meckar till kameran och tar 2 foton.
Detta va det bästa=



94cm
8,540kg
tjockis!

 





 


Kommentarer
Postat av: Renzen

så jävla gött och jag satt i soffan de händer inte igen finfin gädda

2009-03-14 @ 21:25:52
Postat av: Jörgen

Trevlig gädda (och trevlig blogg)! Dock inte lika tung som min ;-)



Antar att ditt PB är bättre än mitt ?



Skall lämna in bilen pga krockskada och det kommer att ta MINST 1 vecka!!! Dvs inget fiske under den tiden. Precis när man börjat komma igång....

Skitfiske på dig!!

2009-03-15 @ 11:15:45
URL: http://www.metrobloggen.se/fiskerapporter
Postat av: Hampus

Fint brink! Nu börjar det likna något!

2009-03-18 @ 10:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0