Bottenmete?

Dom större mörtarna är slut i tanken och det finns bara 5 mindre mörtar och 10 abborrar kvar.
Dammen som jag får betesfisk ifrån är täkt av is så nått nytt blir det inte i fisk tanken på ett tag...
Så jag tänkte testa nått nytt... Bottenmete!
Dom små mörtarna är precis lagom som livebait till bottenmete så jag har meckat ihopa ett patternoster tackel åt dom små liven.
Kolla först på ett "sunken patternoster" vilket innebär att man har ett flöte under vatten ytan som stäcker linan, men det känns lite menings löst om jag klarar ha sträckt lina från botten till spö toppen.
Får se om det inte är förjävla kallt imorgon så ska grejerna testas.

Rapport kommer imorgon : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0