Plötsligt hände det......

Suttit i en snö driva 4 timmar och filosiferat....
Men det är bara att vänta.... för det gäller att ha grejerna i vattnet......


......plötsligt:*pling pling*

Har 3 spön ute på det hållet ljudet kom från!!?
YES! mitten spöet har vippan på topp!
Joggar bort och ser att linan bara åker av spolen fort.
Fäller över bygeln känner att det tar stopp och sätter 3 manliga mothugg för att vara säker på kroken kommit av mörten och in i gäddan för den får f*n inte ska kliva av.
Känns fint! Lätt 5kg!
Pumpar den mot hålet och ser att den är riktigt fin/stor och då sticker den iväg som en raket och tar säkert 6-7 meter lina.
Efter 3-4 sånna rusningar till så ger den upp och 200mm hålet har nån cm till godo men inte mer. = )

10.1kg och kanon kondis med bra bredd över ryggen.
Blev lite stökigt när jag mätte längden men runt 105-107cm tyckte jag det stod innan gäddan börja röra sej sjövilt.

GÖTT! Nu ska det tass nån feta bilder med min nya sonyericssonsatio12megapixelmuthafucka....men... batteriet slut...

Som tur va kom det folk till undsättning och knäppte nån bild med sin mobil.
Inga dröm bilder men bättre än inget.

Fan va gött nu klarar man sej utan fiske en vecka.....kanske.... /Brink


Ps. Jag måste tacka sarven som fick gädda på fall. Den ställde upp för 5:e gången and was still going strong! R.I.P Sarven.


Första tian i år! woho!!!
och jag håller fisken så här för Anders Mörtier alltid klagar på att jag frontar....


Kommentarer
Postat av: Lindell

Grattis igen!

Du är värd den efter alla timmar du suttit i snödrivor :-)

Jag kommer dock snart att komma ifatt!!

ULK

2010-01-29 @ 21:37:27
URL: http://www.metrobloggen.se/fiskerapporter
Postat av: Mortier

Grattis!

2010-01-30 @ 10:02:31
Postat av: Fredrik

Grattis! Jättefin !

2010-01-30 @ 10:15:45
URL: http://makrillstimmet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0