Morgon pass 16/5

Hade så sjukt bra fiske igår så jag hoppades på att få uteruppleva det.
Och javisst fanns dom där!
Efter 20 st landadeabborrar tacklar jag gäddmet prylarna med 2 abborrar i lagom storlek och kastar ut dom på vars ett håll.
Fortsätter jigga abborre under tiden jag stirrar på flötena.
Efter en halvtimme sticker det ena flötet och jag slänger mej efter spöet!
Jäklar vad stark den är! känner att den inte är sjukt stor elller tung men den drar ändå igär som en torped!
Efter 5 rusningar  (3-4 meter lina per rusning) så ger den sej.

5.1kg




Tacklar på en ny abborre på metet och slänger ut.
Efter en kvart guppar flötet till och sen ställer det sej på sidan lite konstigt?
Jag blir lite misstänksam och väntar en stund men sen vevar jag in för att se så den inte stält sej på botten?
Gädda! trodde först det va samma gädda en gång till pga att den itne va lika sugen på att fajtas men det va en annan.

4.9kg




Med 40 abborrar och 2 fina gäddor åker man med ett leende mot jobb. ; )
(alla fiskar fick naturligtvis simma tillbaks)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0