Braxmacka 10/5

Fick ledigt av frugan 2 timmar så nu ska det tas en megastor reg brax!
Väl framme vid dammen ser jag att fiskarna som stod och sola sist (30st) är borta?
Vart fanken ska jag fiska nu då?
Kör samma metod som sist med frilina och 35cm ner men inget händer, ändrar till en meter men inget där heller.
Fiskar av dammen sagta men säkert men inget....
Fan!
Till slut ger jag mej och bara låter flötet driva iväg med vinden.
En bit bort stannar fötet där det är en massa näckrosor och skit så den fastna, jag låter den sitta för jag sitter och käkar godis just då och planerar en ny strategi.
Vips är flötet bortaoch jag sitter och drömmer, tar tag i spöet och vevar som en galning men fisken är borta.
Meckar på en ny mask och ett nytt majs korn och kastar ut på samma ställe.
Så klart försvinner flötet igen direkt och jag känner att den är hyffsat stor.

Hona 4.01kg




Minuten efter fick jag en till och det va en hane på 3kg
Sen va min fiske tid slut. = (

Får bli en 5;a nästa gång.

Tack Renz  för du kom och fotgrafera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0