Braxastim 3/5

Har dåligt med tid så tänket provfiska en damm i närheten.
Har handlat 2 st feederspön på sportfiskegiganten och nu skulle dom testas.
Med majs och mask på kroken testa jag botten meta men efter en halvtimme blev det tråkigt....
Tog jerk spöet och gick en sväng runt dammen och fiska av.
Efter en stund ser jag att det står en jäkla massa fisk och solar mitt i dammen ochjag gissa att det va id eller gräskarp.
Hämtar ett av met spöna och sätter på flöte istället.
Skickar ut flötet med 35cm fri lina och majs/mask på kroken.
Fiskarna rör sej inte ur fläcken....
Men efter 5 minuter blir en nyfiken och flötet guppar till, jag är snabbt på spöet och vevar upp slak linan.
Jepp! där satt den första!
Trött jäkla fisk kan jag konstatera...
Väl inne vid kanten ser jag att det är en brax och efter vägning (3.1kg) fick den simma tillbaks mot sina kompisar.
Efter en timme har jag fått 4 st med topp på 3.7kg och jag har en tid att passa så måste dra vidare tyvärr.
Kul som fanken att det finns bra vatten med mycket fisk nära hemmet!
Men nästa helg ska det fiskas brax på riktigt tänker jag!

(tyvärr inga bilder då ungarna pajat kameran)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0