cp kallt...

Frugans kompis skulle komma på besök så jag fick tilffälle att dra bort till ån.
Sagt och gjort, va framme vid ån och det va cp kallt i luften och på dom flesta bakvattnen va det fruset dessutom.
Hitta ett ställe utan is som såg dö het ut men när jag väl kastat ut mitt bottenmete tackel så såg ja att där inte va mer än en meter djupt och jag har inbillat mej att gäddorna står mycket djupare och trycker när det är så här kallt och fruset.
Men jag lät det ligga kvar ändå för man vet ju aldrig.... där kanske står en 15+ parkerad.
efter 45 minuter kände jag att det kanske inte stod nån 15+ där så jag flytta på mej till nästa ställe där det såg lite brantare ut.
Nästan 2 meters djup direkt så det kändes bra.
Efter en timme till ger jag upp.... känner inget i fingrarna längre pga kylan och linan har frusit fast i spö ringarna.

Får väll bli en 15+ nästa gång då?



Kommentarer
Postat av: Anna

hahah...jag fattar inget men nu har jag i alla fall tittat in på din blogg oxå. Ska hälsa på lite oftare så du kan leva fiskeliv.:-) och du, köp dig ett par rejäla handskar så du inte fryser!! :-)

Kram Anna

2009-01-05 @ 20:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0