banksticks

Har man nappallarm behöver man nånting att sätta fast dem på.
Det billigare alternativet är en bankstick, en pinne som du skruvar fast larmet på och sticker ner i marken.
Som vanligt tog jag en sväng till affärerna men dom billigaste låg på över hundra spänn.
Så det va bara att ta tag i det hela och tillverka egna.
Tog ett vanligt järnrör på jobb och pressa till det så det blev smalt i ena änden, sen svetsa jag fast en längre m8 mutter.
Så efter 4 minuter hade jag en bankstick.









Fattningen på larmet va ej m8.... så det fixa jag enkelt med ett gängsnitt.
 










tada! (modellen heter milo btw)





Nu ska jag ner till ån om 30 minuter, får hoppas det blir årets första.
Haj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0