ännu en bomm....

Vatt nere o kollat mörtstugan en gång till och då fanns där 4 små och en stor.... inte bra alls...
Som tur är finns det andra som är snälla nog att dela med sej av sina mört fångster så jag kan fiska. (Tack Koffe.)
Efter jag fått tag på bete så skulle jag hitta ett nytt vatten o fiska på i ån där ingen annan hade vatt på länge eller nånsin.
Körde runt lite och reka och såg ett ställe som såg ok ut.
Men efter att parkerat bilen och gått 400meter med en stor spann vatten och all utrustning så ser jag att det har vatt folk där månge gånger innan mej.....
Meckar ihopa flötemete och testar 5-6 drifter men inget, så jag packar ihopa igen och kör bort till mitt vanliga ställe.
Där vet jag i alla fall 100%´att dom står.
På andra sidan sitter 3 pers redan och nöter, och enligt koffe hade dom fått upp en fisk på runt  6kg.
Tacklar upp ett spö med flöte och ett med botten mete med feta mörtar, och sätter mej sen och käkar min lunch. (pringels)
2 timmar senare och inga kontakter.... går runt och sätter i flötet lite här och var men det verkar inte va nån hemma.

Så ännu en tråkig historia och ett bomm pass.....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0