PROJEKT DE LUX!

Fixat en till båt som jag ska ha i ån och jaga gäddor med.
Dag 1: Hämtar motorn och kollar på båten. Den ser helt ok ut men den ligger halvvägs upp bryggan...
Dag 2: Skall hämta båten. den måste köras ca en kilometer bort till trailern men det är för lågt vatten. (ca 30 meter till vatten kanten) Så vi får skita i det.
Dag 3: samma som dag 2....
Dag 4: Har kollat vatten nivån på smhi och den ska va bra så nu ska skiten UPP!!!
Har även bestämt med en ny fiskekollega att vi ska mötas upp i kävlinge och att vi ska fiska från min båt osv.
Vi skulle ses i kävlinge runt 10.30.
Kl. 9.00 börja det hela.
Matte som jag köper båten av skulle köra den bort till trailern där vi ska ta upp den (ca 1km bort). Det satt en gammal 4hk motor på den som small igång hyffsat lätt. Vi släppade ut båten en 50 meter så den flöt utan att motorn gick o botten och sen hoppa Matte i och puttra iväg...
Jag hoppa in i bilen och körde bort till trailern som stod där vi skulle ta upp båten.
Efter 15 min ringer jag honom och frågar vart han blir av? "Är snart förbi bryggan!" säger han.
Efter 10 min till ringer jag igen....
"Anders jag är blöt upp till midjan! Jag känner inget i benen. Motorn har stannat. Skynda dej kom till bryggan!
In i bilen och kör bort till bryggan och hämtar grabben....
Tydligen hade motorn stannat och han hoppa i vattnet och vadat med båten in,helt ankelt i ren panik för han drev ut från land. (vad va ankaret till? haha)
Kör hem honom så han får nya kläder men han verkar inte så sugen på att köra båt nå mer så jag tar på mej det.
En bra stund senare är jag på bryggan vid båten, får igång motorn och puttrar iväg.
Efter 30 meter ska jag gasa men motorn bara varvar och inget händer, ser att propellern inte ökar nått i varv?
Fäller upp motorn och muttern till propellern är borta........
Som tur är har jag en motor till i bilen.
*en bra stund senare*
På med nästa motor och gasar mej bort mot bilen, efter mycket meck är båten på trailer och jag på väg till ån....

Kl 13.00 är jag framme vid ån och han fiska hela 30min.... (super grumligt vatten och ingen fisk så klart)
Båten kom i alla fall på plats och vi får hoppas ingen snor den nu.

Tyvärr har jag glömt ta bilder på hela eventet. sorry...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0