fint väder.

Snart bär det av till blekinge och gäddräsern har ståt ute hela vinter.
Jag och Mr.renz kom fram till att det va säkrast att dra bort den till ån och provköra så inget strular när det väl gäller.
Vi drog så klart med jerkspöna och ett glatt humör.
Efter att vi tankat skiten så ser vi att det en hjulet som båten står på är tomt på luft..... så klart har jag ett extra så det va bara att köra inom mej på vägen.
Nytt hjul på och full fart mot ån. 
Inga problem att sätta i den och vi fiska en stund vid rampen.
Dax att provköra motorn...... var fan e nyckeln?
FAN!  Jag tar aldrig ur nyckeln annars men så klart så har jag plockat ur den denna gången....
Som tur är är man tekniskt begåvad så genom att koppla om nåra sladdar och kort sluta startreläet med mina hem nycklar va motorn igång på 5 minuter.   ; )
Gasa ner 1 km eller 2 i ån och motorn gick kanon och båten flöt fortfarande.
Vi stod och jerka en timme säkert men utan resultat .(jäkligt grumligt i vattnet) 
Skit samma vi hade lika roligt för de.

ps. dagens pass vann jag då renzan lyckades fånga ett träd och brinkan inga....

Mr.renz får ingen fisk!  = )





tjyvakopplad båtsnurra.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

jag tycker att det var 1-1 för att du glömde nyckelen

2009-02-28 @ 18:54:42
Postat av: snigeln

Va faen e detta, jag som trodde du va storfiskaren från staffanstorp.....

Ta me fiskpinnar nästa gång.

2009-02-28 @ 23:31:43
Postat av: brink

nejdå! jag klara få igång skiten ju.

2009-03-01 @ 16:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0