Det finns fisk i havet!

Drog ut till ön på middagen idag för att se om horngäddan hade kommit.
Tredje kastet satt det en fisk på kroken! liten jäkla havsöring på halvkilot....
Min första havsöring sen 1997 typ så det kändes bra trotts den lilla storleken.
Det va rätt strömt en bit ut så man fick stå och veva med halvt spö böj och så klart nappar det nästan direkt när jag kastat ut.
Tuuuungt!
Kämpar hem fisken och det va fan jobbigt med 100 meter lina ute(hård med vind) och strömmen gick ifrån mej.
Tänkte att det måsta va en fet öring på säkert 5 kg!
När jag kämpat färdigt ser jag att det är en stackars torsk på runt 2-3kg som slukat mitt drag.
va fan....
Lyckades pilla ur kroken ur svalget efter en stund och måste säga att deras tänder e rätt vassa ändå.
Sen fick han simma hem.
Hade 15 min kvar på middagen så beställde en pizza så jag hann äta med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0