Fruns jerkspö

Frugan har testat jerka nån gång  med mina grejer men hon klarar inte hålla om rullen med sina mini händer.
Så jag har Kortat ett 8,3 fot spö till 7 fot så nu är det typ 30-80g 7 fot.
Sen har jag lagt på 0.32mm lina på en shimano 2500 twinpower rulle.



Några av dammarna här omkring är öppna och rena från is så va och prov jerka prylarna innan.
Funka skit bra!
Nån tunga beten eller träjerkar kan man ju glömma men rapala xrap och bustar funkar kanon.
Nu blev det inge fisk så fick inte drillat nått med spöet men jerk med haspel va ju inga problem frågan är hur pass mycket stryk rullen tar?
Men det märker vi....jag kommer ju fiska mer med det än frugan det vet vi ju alla med ; ) ...


Kommentarer
Postat av: Anonym

ha ha...ja det är dagens sanning!! puss/ frugan

2010-03-15 @ 14:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0