hål i min lacrosse.

Sket i träningen i morse pga att jag fått ont i ena fotleden så det blev en snabb tur till vattnet istället.
Banka av dom vanliga ställena med 5-6kast på vart ställe men ingenting på väg tillbaka till bilen blir det ett sista kasst.
Och "SMACK!" där satt den, den kämpar emot rätt bra så det är ingen snipa känner jag.
Får upp den till ytan och ser att det är en fin fisk på 80-90cm med bra bredd på ryggen.
Kroken sitter tyvärr precis vid ögat men jag tror det klara sej. 
Jag tar den i gälen och krokar av kroken vid ögat sen får den tuppjuck och jag tappar den så klart....
Jag stod i vattnet med stövlarna så den slog sej nog inte så illa men den lyckas sätta den lösa kroken rakt i min fot/stövel!
Jag Känner hur spetsen precis går in i foten vid vristen men som tur är inte igenom med hullingen.
Krokar av foten och sen fisken.
Tar nån snabb bild som jag trodde blev bra.... (skit bild ser ut att väga typ 3+kg)
Sen vägning (4.5kg)



Min stackars lacrosse som vatt med sen 2007 fixa Däckcenter limhamn som jag är granne med. Så nu håller dom 3 år till. = )  Tack!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0