piss dag.....

Redan efter 20 minuter plingar det till och en vipa flyger upp!
Tar spöet och sätter första mothugget och känner att den är TUNG och STOR, grymt spö böj och det gungar fint.
Lätt det största jag känt på under ismete.
Det va en stor mört så jag drar till med ännu ett mothugg för att den här ska vi fan inte tappa!
Kändes som linan gick av.......?
Motståndet helt borta?
Nylon linan har gått av i knuten till lekandet......FAN!!!!!!!
Va det 12:an jag jagat 1.5 år nu som nu simmar omkring med 2 st owner och 30g bly i magen/munnen....???

Ville bara hem nu, men jörgen sa övertelefon att jag skulle testa samma hål lite till den kanske tar igen.
Men icke....
15 minuter innan det är dags att dra plingar det i hålet brevid!
Och där va med en halvgrov mört.
Känner att det är en liten gädda som e på och får upp den rätt fort.
Trots att det va en grovmört så har gäddkräket svalt en 3 krok??
Iom att den bara va på knappt 2kg så fick den sätta livet till. klarar inte operera det själv heller tyvärr....
Till min förvåning så kom det en massa rom ur den när jag fick loss kroken ur magmunnen? jag trodde inte dom va köns mogna när dom va 2kg eller mindre?

Hoppas krokarna sitter ytligt på den stora jag tappa...... = /  Men den har väll svalt hela skiten helt säkert....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0