bleeeeeeginge trip

Då va det dags igen!
Jag och Markus begav oss kl6.00 i morse mot blekinge för att fånga gröna pajks.



Jag hade bestämt att vi skulle testa nya heta vatten, och så blev det.



Kung som man är så kroka men en på första kastet och jag såg på markus att han va avis. = )



Tyvärr så satte han mej på plats direkt genom att få en kort efter mej och sedan nån minut senare kroka en fin 5.5kilos.
Tävlingen va i full gång och när vi gled därifrån så stod det 4-2 till honom (jag hade dock bommat flera hugg)



Vi testa alla heta ställen som syntes på kartan med endast en kontakt???
Efter vi käkat vid 13 snåret bestämde vi oss för att köra tillbaks där fisket va bra i morse och testa igen.
Visst fanns dom kvar där! ett snip race senare stod det 6-5 till marcus och ännu en gång bomma vi en hel del fisk.
Vi drog vidare till en sista vik som kändes het och låg och drev med vindens hjälp mess vi fiskade av vasskanten.
Grumligt och grunt., jag va helt säker på att det inte stod nån fisk i vassen men fel hade jag.
Ser nånting sluka min mctail och sen blir det fint spö böj, drillar in den till båten och till min förvåning sticker det ut en stor gäddstjärtfena ur munnen på fisken.
Sekunden senare kräker den upp kvarlevorna av den här stjärtfenan och det lukta inte för gott kan jag säga. *usch*
Fisken vägs (6kg), fotograferas och får simma hem igen.



Sen kom regnet.... dags att åka hem....

RESULTAT Brink vs. Markus    6 - 6   Vann gjorde så klart jag pga STÖRST fisk.



 

Kommentarer
Postat av: Micke

Hittade just hit, fina pikes där! Nu börjar man bli sugen på fiske igen men tyvärr ligger isen fortfarande kvar här, men det är ju kul att läsa hur det går för andra med medan isen smälter. :)

2009-03-13 @ 16:59:56
URL: http://mickesfiske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0