tappad fisk = ingen fisk

Kommer ner till platsen vid ån där jag brukar fiska och ser att där finns fler än jag som skulle fiska idag.
3 pers har kommit dit innan mej och alla dom "säkra" ställena är tagna. skit...
Hör mej för med var och en av fiskarna mess jag går förbi och får reda på att det kommit upp 1 gädda på 4.5kg.
Inte lovande alls på 3 personer på 3 timmar.
Jag får leta mej bort en bit och landar till där jag stod sist där det va så grunt.... ja lika bra och testa ju.
Riggar botten metet med mina hemma gjorda banksticks och napallarmet på den platsen.
Min sista mört krokas på och får agera bete.




Sen riggar jag ett spö med flöte och en halvstor abborre som jag tänkt gå runt och doppa i lite här och var.
Inget verkar hända på botten metet så jag traskar ner en liten bit längs me ån och sätter i flötmetet efter 2 sek försvinner flöttet. YES!




Lyfter spöet och känner att det inte är så tungt gung som jag hoppats på, får upp fisken vid ytan och det ser ut att va en 4-5kilos gädda.
Nästa problem är att jag har 1.5 meter is mellan mej och gäddan, försöker bogsera den längre bort där det är mindre is.
Men då gör den ett sista försök att slita sej och det kräket lyckas, FAN!
Sen va det sten dött restan av dagen.

Så va det med det, nu får jag jobba på att fixa lite mer betes fisk. 
Hoppas isen är borta från dammen ikväll så jag kan slänga i mina mört stugor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0