St;croix

Äntligen bestämt mej för vilket jerk spö jag ska ha!
Hade 2st strikepro contest 150g spön innan vilket har funkat jätte bra men jag kände att det av dags för nått nytt.
Så jag sålda mitt en spö till polaren.... men sen kom problemet...
Jag e sjukt velig, speciellt när jag ska handla nått till mej själv.

Spöna som jag stod och vela mellan va:
Daiwa powermesh 6,6" 2-6oz.
Savagear woody 6,9"150g. (nytt spö som är en kopia av daimondback "the wand")
St:croix premier 6'6" MHF -3oz.
Daimondback 6,9" ca150-160g.

Men efter att ha stått och klämt och böjt på spöna på sportfiskegiganten i en 1 månad kom jag fram till att det va korkat att köpa ett spö med samma klassning som det jag redan hade.
St;croix pm63xhf är jäkligt populär och fiskar beten från 100-220g.
I butiken kändes den som ett kvast skaft och böjde sej knappt för nått.
Skit samma nu är det färdig velat tänkte jag och köpte ett.
Nu här hemma känns det inte så sjukt styvt utan jäkligt najs faktiskt.
Sitter inte krokarna i mothuggen nu så sitter dom aldrig hehe.

Hoppas det blir lite mild väder snart så man kan dra till blekinge och testa (grym gädd abstinens!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0